Managementul strategic şi operațional al activităților
educative
Program de formare acreditat de Ministerul
Educației și Cercetării,
derulat în perioada
decembrie 2019 – decembrie 2020
Programul de formare Managementul strategic și operațional
al activităților educative s-a
încheiat pentru încă o grupă de cursanți aparținând seriei doi de formare. Sub
îndrumarea doamnelor formatoare Luminița Chicinaș și Liliana Dana Lung,
douăzeci și cinci de participanți au dovedit prin portofoliile de evaluare
finală că și-au dezvoltat competențele prevăzute în program: aplicarea
prevederilor legislative și metodologice, în ceea ce privește dimensiunea
managementului strategic al activității educative extrașcolare și extracurriculare,
asigurarea managementului operațional al activităților educative la nivelul
unității de învățământ în funcție de nevoile beneficiarilor, elaborarea și
implementarea strategiei de marketing educațional a activităților educative din
unitatea de învățământ pentru promovarea unei imagini pozitive a școlii în
comunitate.
Programul de formare a debutat față în față în
16 decembrie 2019, apoi, în conformitate cu OM 4649/30.06.2020, activitățile de
formare au fost reluate în sistem online meeting găzduit de platforma dedicată
a Casei Corpului Didactic Cluj. În vederea formării/dezvoltării competenţelor
generale şi specifice programului de formare, cursanţii au fost implicaţi în
activităţi practice individuale şi de grup. S-a pus accent pe exemplificări, pe experiența acumulată de către cursanți,
suport pe care s-au construit noile cunoștințe și s-a dezvoltat sistemul de competente.
La finalul fiecărui modul cursanții au participat la evaluarea de progres și au
primit feedback de la formatori.
La finalul activităţilor
de formare s-a organizat evaluarea finală a cursanţilor. Portofoliul de
evaluare finală a cuprins o sumă de produse ale activităţii formabililor care
reflectă nivelul achiziţiei/ dezvoltării competenţelor generale şi specifice
vizate: un eseu nestructurat sau
studiu de caz, cu tema Rolurile şi
exigenţele educaţiei extraşcolare, pornind de la o experiență
profesională personală, proiectul
(fişa) unei activitati educative inter-trans-extracurricular, derulate în
parteneriat şi în care să fie utilizate strategii de educaţie nonformală
(produs al activității individuale sau de grup), un instrument de diseminare a
rezultatelor unei activităţi educative, respectând rigorile de elaborare. Temele elaborate pentru
portofoliul de evaluare finală au fost evaluate de către formatori iar în cadul
colocviului, una dintre teme a fost prezentată tuturor participanților.
Dintre
rezultatele chestionarului de feedback online completat de către cursanți la finalul
programului de formare le prezentăm pe cele de mai jos.
Dintre
instrumentele/aspectele/ideie de la curs pe care absolvenții intenționează să
le aplice în activitățile online cu clasa de elevi menționăm: ”jurnalul” și ”biletul de ieșire” pentru
evaluarea activităților și modul în care acestea si-au atins scopul,
instrumentele colaborative de orice tip: documente, prezentări, jamboard,
forms, sheets sunt foarte utile și binevenite, formarea grupelor si activitatea
pe jamboard, aplicatii noi (ex wordwall.net, slidesgo.com), existența unui
echilibru între activitatea individuală și de grup, proiectul ”Comunicarea în spațiul virtual, pericolele internetului”, vizitele
online,
Dintre ideile interesante auzite pe parcursul
activităţilor de formare de către cursanţi am reţinut: educația de calitate necesită promovare, importanța strategiei de
marketing în promovarea unei școli; mixul de marketing, realizarea unei analize
de nevoi și a unui proiect, abordarea cros- curriculară și integratoare a
materiilor predate în proiecte extrașcolare, voi insista mai mult pe
instrumentele de diseminare care promovează activitățile extrașcolare în
comunitatea școlară și în spațiul comunitar mai larg, deoarece ele constituie
un factor de impact covârșitor, să-i educam pe copii pentru ziua de mâine, ziua de
azi nu va mai exista când ei vor fi mari!
Responsabil program,
Liliana Dana Lung, profesor metodist
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu