“AUXILIARE
CURRICULARE, PORTOFOLII ŞI
PROIECTE ALE ELEVILOR”,
ediţia a
IX-a, 4- 5 aprilie 2014
Organizator: Liceul Tehnologic „Alexandru Borza” Cluj-Napoca
Parteneri: Casa Corpului Didactic Cluj, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Universitatea
„Babeş-Bolyai” - Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale educaţiei,
Universitatea Tehnică Cluj-Napoca -Facultatea de Construcţii de Maşini,
Departamentul: Ingineria Proiectarii şi Robotică
Obiective:
O1.Dezvoltarea la elevi a unui sistem de cunoştinţe,
competenţe, atitudini şi valori în direcţia utilizării produselor instruirii în
vederea autoevaluării;
O2.Dezvoltarea la elevi a unor competenţe de comunicare
pe diverse teme în domenii variate;
O3.Dezvoltarea la cadrele didactice a unui sistem de
cunoştinţe, competenţe, atitudini şi valori în direcţia realizării şi
utilizării auxiliarelor curriculare în diferite contexte ale învăţării;
O4.Dezvoltarea stimei de sine, a încrederii în propriile
forţe atât la cadrele didactice cât şi la elevi;
O5.Garantarea informării pe toată
durata proiectului, a transparenţei activităţilor, a vizibilităţii rezultatelor
muncii organizatorilor şi a participanţilor la simpozion;
Perioada: 4 – 5 aprilie 2014
Locaţia: Liceul Tehnologic „Alexandru Borza” Cluj-Napoca
Competenţe dezvoltate:
1. Competenţe de comunicare şi relaţionare;
2. Competenţe şi abilităţi de realizare şi utilizare a auxiliarelor
curriculare în diferite contexte de învăţare;
3. Competenţa de integrare a mijloacelor multimedia în şcoală;
4. Competenţe de cercetare şi inovare;
5. Competenţa de prezentare a unei lucrări ştiinţifice sau artistice în
public;
6. Competenţe de a realiza, coordona un proiecte tematice.
Activităţi:
incheierea parteneriatelor cu ISJ Cluj, CCD Cluj, Universitatea Babeş-Bolyai, Universitatea Tehnică
promovarea simpozionului direct prin email, pe www.didactic.ro, pe site-ul CCD Cluj, pe www.iteach.ro – noiembrie-decembrie-ianuarie-2014;
monitorizarea şi centralizarea înscrierilor până în 4 martie 2014;
realizarea materialului pentru publicarea pe CD-ul simpozionului cu ISSN (4-10 martie 2014);
publicarea CD-ului (12-25-martie 2014);
realizarea materialelor publicitare şi a articolului pentru publicare n media scrisa;
derularea concursului “Portofolii ale elevilor”;
derularea concursului “Proiecte ale elevilor”;
derularea simpozionului cadrelor didactice, “Auxiliare curriculare” ;
evaluarea activitatilor;
diseminarea activitilor prin publicarea pe blogul www.simpozionauxiliare.wordpress.com şi pe blogul http://ccd-cj.blogspot.ro/
incheierea parteneriatelor cu ISJ Cluj, CCD Cluj, Universitatea Babeş-Bolyai, Universitatea Tehnică
promovarea simpozionului direct prin email, pe www.didactic.ro, pe site-ul CCD Cluj, pe www.iteach.ro – noiembrie-decembrie-ianuarie-2014;
monitorizarea şi centralizarea înscrierilor până în 4 martie 2014;
realizarea materialului pentru publicarea pe CD-ul simpozionului cu ISSN (4-10 martie 2014);
publicarea CD-ului (12-25-martie 2014);
realizarea materialelor publicitare şi a articolului pentru publicare n media scrisa;
derularea concursului “Portofolii ale elevilor”;
derularea concursului “Proiecte ale elevilor”;
derularea simpozionului cadrelor didactice, “Auxiliare curriculare” ;
evaluarea activitatilor;
diseminarea activitilor prin publicarea pe blogul www.simpozionauxiliare.wordpress.com şi pe blogul http://ccd-cj.blogspot.ro/
Imagini din timpul desfăşurării activităţilor:
Concluzii în urma activităţii de formare:
Participanţi la Simpozion:
Ø
58 cadre didactice: 30
cadre didactice din Cluj-Napoca şi jud. Cluj,
5 cadre didactice din jud. Dâmboviţa, 5 cadre didactice din Bucureşti, 2
cadre didactice din Alba-Iulia, 1 cadru didactic din Sibiu, 1 cadru didactic
din Satu-Mare, 1 cadru didactic din Braşov, 3 cadre didactice din Suceava, 2 cadre
didactice din jud. Olt, 2 cadre didactice din jud. Argeş, 2 cadre didactice din
Giurgiu, 1 cadru didactic din jud. Bacău, 1 cadru didactic din jud. Prahova, 1
cadru didactic din Jud. Dolj, 1 cadru didactic din jud. Gorj
Ø
43elevi : 28 elevi din
jud. Cluj, 1 elev din jud. Prahova, 10 elevi din Bucureşti, 4 elevi din Suceava
Ø
64 de lucrări înscrise
în Simpozion: 46 la secţiunea “Auxiliare curriculare”; 10 la secţiunea “Portofolii
ale elevilor”; 8 la secţiunea “Proiecte ale elevilor cu tema : 2014-ANUL
EUROPEAN AL LUPTEI ÎMPOTRIVA RISIPEI ALIMENTARE”.
Rezultate
inregistrate; impactul acestora asupra beneficiarilor
ü
Dosarul proiectului
(regulament de organizare, echipa de management şi de implementare a
proiectului, baza de date candidaţi, programul de desfăşurare a activităţilor,
plan de comunicare şi diseminare a activităţilor din cadrul proiectului şi
rezultatelor acestora, chestionarele de evaluare completate de participanţi,
raportul final privind gestionarea fondurilor, raportul final al echipei
manageriale); CD-ul (ISSN) cu lucrările prezentate la simpozion.
ü
Creşterea interesului
elevilor faţă de realizarea şi utilizarea produselor învăţării ca instrumente
de evaluare şi autoevaluare; creşterea interesului elevilor faţă de realizarea
unor proiecte interesante prin studiu individual şi muncă în echipă, cooperare;
motivarea cadrelor didactice pentru realizarea, utilizarea la clasă a
auxiliarelor curriculare dar şi pentru prezentarea acestora în cadrul organizat
al simpozionului; crearea unei mai bune legături/cooperări între elevi şi cadre
didactice în vederea implementării unui învăţământ modern, centrat pe elev.
Evaluarea
activităţii metodice (analiza SWOT):
a.
Puncte tari: bună organizare a activităţilor la nivelul cerinţelor actuale, mulţi
participanţi atât direct cât şi indirect cu lucrări utile, interesante, de un înalt nivel, promovare bună a şcolii,
atmosferă relaxantă, plăcută, mediul plăcut, stimulativ, un real schimb de bune
practici, caracter practic aplicativ al lucrărilor prezentate, premierea
rezultatelor deosebite
b.
Puncte slabe: puţine cadre didactice din oraş şi judeţ s-au înscris la acest simpozion,
nu toţi elevii sunt pregătiţi corespunzător în ceea ce priveşte prezentarea
unui proiect
c.
Oportunităţi: schimb de experienţă, promovare bună pentru elevi, profesori, şcoli
d.
Ameninţări: programul încărcat al profesorilor, imteresul scăzut al unor instituţii
faţă de acest tip de manifestări
Recomandari cu sugestii de ameliorare a programului:
- participarea
mai multor elevi la activităţile simpozionului; să se fie sprijiniţi elevii în
pregătirea şi prezentarea lucrărilor la nivelul cerinţelor solicitate de
simpozion; popularizarea simpozionului în mai multe şcoli, inclusiv şcoli
gimnaziale şi grădiniţe.
Coordonator activitate,
dr. Liliana Dana Lung
profesor metodist
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu