Organizator: Casa
Corpului Didactic Cluj
Parteneri: Inspectortul
Şcolar Judeţean Cluj, Biblioteca Judeţeană „Octavian Goga” Cluj-Napoca
Obiectiv: Conştientizarea
importanţei rolului parteneriatului între bibliotecarul şcolar/responsabilul
CDI/ profesorii de limba şi literatura română
în realizarea de activităţi pedagogice,
culturale, de comunicare
Perioada: 24
octombrie 2013
Locaţia: Sala
Media a
Bibliotecii Judeţene Octavian Goga” Cluj-Napoca
Deschiderea manifestării:
·
Prof.
metodist Casa Corpului Didactic Cluj, Pompilia HERMAN
·
Director
Biblioteca Judeţeană „Octavian Goga” Cluj , Sorina STANCA
·
Inspector
școlar, prof. Horia CORCHEŞ
·
Prof.
metodist Casa Corpului Didactic Cluj, Pompilia HERMAN
Sinteza raportului de coordonare a bibliotecilor
şcolare şi a CDI în anul şcolar 2012-2013
Agenda activităţilor cu
bibliotecarii şcolari şi responsabili CDI în anul şcolar 2013- 2014
Ø CDI
/biblioteca școlară – laborator de experimentare a noilor tehnologii
educaţionale
Mihaela TURCU profesor
documentarist Liceul Teoretic ”Mihai Eminescu” Cluj-Napoca – Profesorul
documentarist și rolul său în stimularea lecturii la elevii de gimnaziu
Ø Biblioteca- un spaţiu infinit
Monica SĂRĂCUȚ – bibliotecar
Biblioteca Judeţeană „Octavian Goga” Cluj- Napoca – Centre de excelență în
bibliotecile românești
Ø Lectura – învățătura cea mai bună
Delia BOB – Profesor Școala gimnazială ”Octavian Goga”, Cluj-Napoca – Cartea
– de la obligație la încântare
În încheierea activității doamna lector Simona
Elena Bernat de la Asociația Learn &Vision a prezentat oportunități pentru
dezvoltarea profesională și personală , în scopul dezvoltării de competenţe
care să permită bibliotecarilor să organizeze ateliere de lectură
intergeneraţionale, la care să participe părinţi, bunici, copii de şcoală
primară și să organizeze cluburi de lectură după metodologia anglo-saxonă de
tip book club.
Concluzii în urma prelucrării chestionarelor şi a
desfăşurării activităţii de formare:
Numărul de participanţi -
invitaţi, bibliotecari şcolari, responsabili CDI, profesori de limba şi
literatura română a fost de 66.
Având în vedere feed- back- ul participanţilor,
obiectivele acestei activităţi culturale au fost realizate.
Activităţile în care bibliotecarii şcolari şi
responsabilii CDI participă împreună cu cadrele didactice permit
conștientizarea că nicăieri nu se poate forma
și întreține mai cu efect gustul pentru lectură al elevilor decât în atmosfera îmbietoare a unei
biblioteci. Cartea literară nu poate și nu trebuie să înlocuiască un manual de
școală, dar împreună cu manualul, îndeplinește un rol deosebit în educarea
copiilor.
Schimbul
de experiență cu colegii din județul Cluj, a oferit participanților la această
activitate posibilitatea dezvoltării unor colaborări de durată, prin care
activităţile de lectură să fie promovate.
Conţinutul activităţii a fost interesant şi instructiv,
bine documentat. Ideile, modelele promovate au constituit pentru participanți o
incitare la reflecție.
Invitația de a participa la concursul “Biblioteca anului” a stârnit un deosebit interes
bibliotecarilor .
Prestaţia formatorilor a fost notată aproape în
majoritate cu calificativul foarte bine.
Metodele şi materialele folosite în prezentări ,
exemplele de bună practică ale formatorilor au oferit sugestii pentru
activitățile și proiectele viitoare ale participanților.
Atmosfera plăcută şi structurarea activităţii,
păstrarea ca și locație de desfășurarea a Bibliotecii județene a fost în
asentimentul tuturor participanților.
Ca sugestii pentru îmbunătățirea acestei activități: realizarea de excursii tematice, realizarea unei
conferințe la nivel național, prezentarea mai multor activități realizate în
biblioteci.
Coordonator activitate,
prof. metodist Pompilia Herman
Coordonator activitate,
prof. metodist Pompilia Herman
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu