RAPORT DE
ACTIVITATE
„Prezi- instrument virtual de realizare a
proiectelor colaborative”
Organizator: Casa Corpului Didactic Cluj
Perioada: 10 iunie 2013
Locaţia: Liceul Tehnologic „Alexandru Borza”, Cluj-Napoca
Durata: 4 ore
Formator:
Liliana Dana Lung – profesor metodist, Casa Corpului Didactic Cluj
Competenţe:
1.
Dezvoltarea
competenţelor de lucru cu mediul Web 2.0, Prezi;
2.
Dezvoltarea
competenţelor de integrare a resursei educaţionale în procesul
instructiv-educativ.
Module
tematice:
1.
Prezi -
mediu virtual de colaborare Web 2.0. Instrumente şi funcţii – 2 ore
2.
Posibilităţi
de utilizare ale aplicaţiei Prezi în procesul instructiv-educativ – 2 ore
Descrierea activităţilor:
Activitatea
metodică propusă profesorilor cu cunoştinţe de bază de TIC a oferit
profesorilor de gimnaziu nu numai o
alternativă online la aplicaţia Microsoft Office, Power Point, dar şi instrument avansat Web 2.0 de colaborare în clasă sau la distanţă
aplicabil în cadrul metodei învăţării prin cooperare, învăţării prin proiecte.
-
Prezi reprezintă o alternativă superioară a aplicaţiei
PowerPoint şi se diferenţiază de aceasta, în primul rând, prin faptul că are o abordare dinamică şi
non-liniară în crearea unei prezentări.
-
Prezi este un software care permite construirea prezentărilor, atât prin
aplicaţia dedicată cât şi printr-o interfaţă online, şi colaborarea în timp
real; persoana invitată are acces complet la uneltele de editare.
În cadrul activităţii profesorii s-au familiarizat cu mediul de lucru şi cu
paleta de funcţii puse la dispoziţie de prezi şi au realizat prima prezentare.
Au transmis linkul aplicaţie realizate colegilor lor şi i-au invitat să
colaboreze pentru realizarea aplicaţiei comune. Au elaborat o listă de
activităţi ale profesorilor şi elevilor pentru integrarea prezi în lecţie.
Câteva imagini surprinse în timpul derulării activităţilor:
Concluzii în urma desfăşurării activităţii de formare:
Număr
de participanţi: 34 de participanţi
Cursanţii au apreciat conţinutul
activităţii formulând câteva idei interesante şi comentarii desprinse din
conţinutul activităţilor:
-
“Se îmbunătăţeşte relaţia profesor-elev
atunci când profesorul utilizează mijloace noi de predare””;
-
“Prezi permite un grad mare de interactivitate”;
-
“Foarte interesant, mai ales pentru cei
cu inteligenţa predominant vizuală.”;
-
“Mulţumesc! Aş fi vrut să iau contact
mai repede cu prezi.”;
-
“Introducerea unui cerc/opţional de Robotică în şcoli”;
-
“Un material deosebit atât pentru mine
cât şi pentru elevi”;
-
“Activitatea cu prezi este, pentru mine, ceva innovator şi de
viitor”.
-
“ Mi s-a părut deosebit de interesant
şi util pentru dezvoltare personal.”
-
“ Un lucru bun, un pas înainte-
share-ingul e interesant”
Toţi
cursanţii au apreciat activitatea ca fiind utilă,
interesantă, interactivă, modern. Majoritatea cursanţilor (95%) au
solicitat participarea la un program de formare pentru învăţarea mediului de
colaborare online prezi sau a altor instrumente web 2.0
colaborative. În întâmpinarea
cursanţilor, formatorul a realizat aplicaţia online “prezi în câteva lecţii”,, pentru a împărtăşi cursanţilor mai multe informaţii. Aplicaţia va fi
share-uită la fiecare actualizare participanţilor la activitate.
Având în vedere feedback- ul participanţilor,
obiectivul acestei activităţi metodice a fost realizat.
Coordonator
activitate,
prof. dr. Liliana Dana Lung
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu