RAPORT DE ACTIVITATE
„Să ştii mai multe, să fii mai bun!”
Organizator: Casa Corpului Didactic Cluj
Perioada: 11 februarie – 26 aprilie 2013
Locaţii: Casa Corpului Didactic Cluj, Liceul
Tehnologic Someş Dej, Şcoala Gimnazială „Horia, Cloşca şi Crişan” Turda
Durata: 20 ore
Formatori:
Amalia Gurzău- inspector educaţie permanentă,
Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj,
Liliana Dana Lung
Dana Zoe Mateescu, Dina Pripon, Ileana Iepure,
Pompilia Herman, Georgiana Epureanu – profesori metodişti, Casa Corpului
Didactic Cluj
Grup ţintă: cadre didactice din învăţământul
preprimar, primar, secundar inferior şi secundar superior
Competenţe
generale:
1.
Proiectarea şi planificarea activităţilor în cadrul săptămânii "Să ştii
mai multe, să fii mai bun!";
2.
Implementarea unei strategii de marketing pentru activităţile proiectate;
3.
Valorificarea exemplelor de bună practică din cadrul săptămânii "Să ştii
mai multe, să fii mai bun!".
Teme:
1.
Planificarea
şi aprobarea planului de activităţi pentru săptămâna "Să ştii mai multe,
să fii mai bun!". Strategii de marketing;
2.
Elaborarea
proiectelor la nivelul grupelor de preşcolari/claselor, al grupurilor de clase
sau al unităţii de învăţământ. Propunerea de activităţi transdisciplinare,
extracurriculare şi artistice;
3.
Activităţi pentru promovarea educaţiei civice,
a drepturilor omului. Activităţi de promovare a gustului pentru lectură;
4.
Activităţi
pentru protecţia mediului. Activităţi pentru promovarea interesului pentru
ştiinţe;
5.
Evaluarea
activităţilor din cadrul săptămânii "Să ştii mai multe, să fii mai
bun!". Promovarea exemplelor de bună practică realizate.
Metode utilizate:
Brainstorming de grup, munca pe grupe, munca individuală, activităţi
practice, dezbatere, turul galerie,
prelegere intensificată.
Resurse materiale:
Flichart, computere, videoproiector, post-it-uri, fişe de lucru, markere
Modalităţi de evaluare:
Portofoliul
electronic al cursanţilor. Articole în revista „Preuniversitaria” online.
Descrierea activităţilor în imagini:
Concluzii în urma prelucrării chestionarelor şi a desfăşurării activităţii
de formare:
Număr
de participanţi: 78 de cursanţi
În urma prelucrării
chestionarelor de evaluare a programului de formare completate de către
cursanţi s-au desprins următoarele:
- În ceea ce priveşte
aspectul conţinutul programului activităţii, 71 % dintre cursanţi au
apreciat activitatea, pe o scară de la 1 la 5, cu nota 5, specificând câteva
atribute ale conţinutului: consistenţă, utilitate, structurare bună,
diversificare.
- Metodele folosite au fost notate cu 5 de către 90% dintre cursanţi,
care le-au apreciat ca fiind antrenante, interactive/pro-active, interesante,
de o mare diversitate.
- Materialele utilizate au
fost apreciate de ce 86% dintre cursanţi a fi în cooncordanţă cu activităţile
desfăşurate, diversificate în funcţie de activităţile desfăşurate şi de metode,
sugestive.
- Prestaţia formatorilor a primit cele mai multe note de 5 (92%
dintre cursanţi). Aceştia au apreciat prestaţia formatorilor astfel: a
subliniat potenţialului fiecărei echipe, super antrenantă, cu pregătire de
calitate.
- 76% dintre cursanţi
apreciază cu nota maximă organizarea activităţilor,
apreciind coerenţa succesiunii acestora, buna structurare, eficienţa.
Dintre materialele noi,
elaborate de cursanţi, sunt menţionate:
proiecte de activităţi, postere tematice, bloguri de promovare a
activităţii, instrumente de evaluare a unui proiect, jurnalul de activitate.
Dintre sugestiile de îmbunătăţire
a programului amintim: acreditarea acestuia şi
prezentarea mai multor exemple de proiecte implementate (modele de
succes).
Vor fi publicate in revista Preuniversitaria cele mai reusite portofolii de evaluare finala.
Coordonator
activitate,
prof. dr. Liliana Dana Lung
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu