Activitatea
“Casa Corpului Didactic – Partener şi promotor în
dezvoltarea instituţională”,
desfăşurată în semestrul I al anului şcolar 2017 – 2018, a constituit un
bun prilej de discuţii şi schimburi de
experienţă între reprezentanţi ai unităţilor de învăţământ cu atribuţii în
sprijinirea şi îndrumarea evoluţiei profesionale a cadrelor didactice şi
reprezentanţi ai Casei Corpului Didactic Cluj, înstituţie furnizoare de
formare.
Detalii despre activitatea
de formare sunt prezentate în paragrafele următoare:
Coordonator activitate Dana
Zoe Mateescu
Formatori Profesorii metodişti ai CCD Cluj
Locul
desfăşurării: Filialele Casei Corpului Didactic Cluj
Grup
ţintă: Directori de unităţi de învăţământ,
Administratori financiari, Responsabilii Comisiilor de perfecţionare şi
dezvoltare profesională din şcoli
Scopul activităţii:
Casa Corpului Didactic este
instituţia care la nivel judeţean
asigură cadrul pentru dezvoltarea personală şi profesională a personalului din
învăţământul preuniversitar, fiind una dintre principalele
instituţii cu atribuţii în formarea continuă a cadrelor didactice. Casa Corpului Didactic, prin
organizarea şi propunerea de programe şi activităţi de formare care să
satisfacă priorităţile naţionale, locale
şi individuale în domeniul formării, coordonează şi sprijină dezvoltarea
profesională a personalului de conducere, de îndrumare şi control, a cadrelor
didactice, a personalului didactic auxiliar din judeţ.
Masa rotundă a propus o întâlnire a factorilor cu
rol decizional în formarea continuă a cadrelor didactice pentru o mai bună
implicare în coordonarea activităţilor de formare şi în finanţarea lor.
Perioada
desfăşurării: 16 – 28 noiembrie 2017
Durata: 4 ore
Descrierea grupului de
participanţi la masa rotundă:
-
Structura grupului ţintă şi mediul de provenienţă:
Nr. participanţi:
|
Urban
|
Rural
|
Total
|
Învăţători/ institutori
|
23
|
5
|
28
|
Educatoare
|
27
|
2
|
29
|
Profesori
|
54
|
7
|
61
|
Personal didactic cu funcţii de conducere
îndrumare şi control
|
100
|
60
|
160
|
Administratori financiari
|
93
|
33
|
126
|
Total
|
297
|
107
|
404
|
Repartizarea
participanţilor la masa rotundă pe categorii de personal şi medii de
provenienţă este reprezentată în diagrama din figura nr. 1.
Figura nr. 1 - Diagrama
repartizării participanţilor pe
categorii de personal şi medii
de provenienţă
-
Participarea în filialele
Caesi Corpului Didactic Cluj
Filiala Casei Corpului Didactic
|
Responsabil filială
|
Nr. Directori unităţi de
învăţământ participanţi
|
Nr. Administratori
financiari participanţi
|
Nr. Responsabili comisii de
perfecţionare şi dezvoltare profesională
|
Total
participanţi
|
Liceul Teoretic “Mihai
Eminescu” Cluj – Napoca (LTME)
|
Liliana Dana Lung
|
38
|
32
|
0
|
70
|
Colegiul Tehnic Energetic
Cluj – Napoca (CTE)
|
Alina Ludovica Boca
|
16
|
12
|
0
|
28
|
Colegiul Tehnic Napoca
Cluj – Napoca (CTN)
|
Edmund Ienei
|
29
|
28
|
46
|
93
|
Colegiul Naţional “Andrei
Mureşanu” Dej (CNAM)
|
Dina Maria Pripon
|
30
|
13
|
31
|
74
|
Colegiul Naţional “Mihai
Viteazul” Turda (CNMV)
|
Dana Zoe Mateescu
|
29
|
29
|
34
|
92
|
Liceul Tehnologic “Vlădeasa”
Huedin (LTV)
|
Pompilia Herman
|
18
|
12
|
17
|
47
|
Total
participanţi
|
160
|
126
|
118
|
404
|
Repartizarea participanţilor la masa rotundă pe categorii de personal şi
filiale ale Casei Corpului Didactic Cluj este reprezentată în diagrama din
figura nr. 2.
Figura nr. 2 - Diagrama
repartizării participanţilor pe
categorii de personal şi filiale
Concluzii în
urma prelucrării chestionarelor completate de participanţii la programul de
formare:
- Au fost completate 395 de chestionare de satisfacţie ca urmare a
participării la masa rotundă.
- Referitor
la calitatea conţinuturilor prezentate 363 participanţi au considerat
conţinuturile foarte bune, 29
participanţi au considerat conţinuturile bune iar 3 participanţi au
considerat conţinuturile de valoare medie. Distribuţia răspunsurilor referitoare
la calitatea conţinuturilor este evidenţiată în diagrama din figura nr. 3.
Figura
nr. 3 – Distribuţia răspunsurilor referitoare la calitatea conţinuturilor
Participanţii
la masa rotundă au argumentat răspunsurile prin următoarele idei:
-
Conţinutul acoperă informaţiile relevante, bine
documentat
-
conţinut concret, bogat, clar, practic, util,
succint, bine structurat,
-
de actualitate, de maxim interes, în ton cu
situaţia actuală,
-
informaţii necesare, punctuale, la obiect,
-
lămuritor pentru situaţiile legate de buget şi de
formare.
Referitor
la calitatea metodelor folosite: 367 participanţi au considerat metodele folosite
ca fiind foarte bune, 26 participanţi le-au considerat bune iar 2 participanţi
le-au considerat de valoare medie. Distribuţia răspunsurilor referitoare la
calitatea metodelor folosite este evidenţiată în diagrama din figura nr. 4.
Figura nr. 4 –
Distribuţia răspunsurilor referitoare la metodele folosite
Participanţii
la activitatea de formare au argumentat răspunsurile prin următoarele idei:
-
metodele folosite au fost eficiente, clare,
atractive, juste pentru o activitate de acest tip.
-
metodele folosite au fost adecvate, antrenante,
bine alese pentru atingerea obiectivelor
-
metodele folosite au fost interactive, variate,
atractive, corelate cu conţinutul
-
s-a evidenţiat lectura care poate duce la
monotonie.
Referitor
la calitatea materialelor folosite: 370 participanţi au considerat materialele folosite
ca fiind foarte bune, 23 participanţi le-au considerat bune iar 2 participanţi
le-au considerat de valoare medie. Distribuţia răspunsurilor este evidenţiată
în diagrama din figura nr. 5.
Figura
nr. 5 – Distribuţia răspunsurilor referitoare la materialele folosite
Participanţii
la programul de formare au argumentat răspunsurile prin următoarele idei:
-
materiale utile, la obiect, sintetice, diverse,
folositoare,
-
materiale uşor de citit şi recitit, organizate
logic, relevante pentru tematica abordată,
-
bogate, variate, moderne, de calitate, bine alese,
documentate.
Referitor
la prestaţia formatorilor: 383 participanţi au considerat prestaţia
formatorilor ca fiind foarte bună,9 participanţi au considerat prestaţia
formatorilor ca fiind bună iar 3 participanţi au considerat prestaţia
formatorilor de valoare medie. Distribuţia răspunsurilor referitoare la
prestaţia formatorilor este evidenţiată în diagrama din figura nr. 6.
Figura
nr. 6 – Distribuţia răspunsurilor referitoare la prestaţia formatorilor
Participanţii
la masa rotundă au argumentat răspunsurile prin următoarele idei:
-
foarte bine pregătiţi, dau răspunsuri prompte la
solicitări
-
excelenţi, profesionişti, informaţi, cu deschidere
la dialog,
-
facilitatori experimentaţi, foarte bine pregătiţi,
-
foarte bună eficienţă în gestionarea timpului,
-
au explicat pe înţelesul participanţilor,
Referitor
la organizarea activităţii: 368 participanţi au considerat organizarea
activităţii ca fiind foarte bună, 21 participanţi a considerat-o bună iar 6
participanţi au considerat organizarea activităţii de valoare medie. Distribuţia
răspunsurilor este evidenţiată în diagrama din figura nr. 7.
Figura nr. 7 – Distribuţia răspunsurilor
referitoare la organizarea activităţii
Participanţii
la masa rotundă au argumentat răspunsurile prin următoarele idei:
-
locaţia şi ora de desfăşurare a activităţii bine
alese
-
foarte bună, cu abordare practică,
-
climat adecvat,
Aspecte mai dificile care au fost
evidenţiate de participanţi:
-
partea de finanţare de la consiliile locale
-
aspectele legate de alocarea prioritară a
fondurilor de formare
Idei interesante şi noi aflate în timpul
activităţilor de formare:
-
Proiectul CRED, alocarea bugetului de formare,
calculul creditelor.
Majoritatea
participanţilor consideră că acest program ar trebui dezvoltat cu teme specifice
administratorilor financiari.
Responsabil
activitate
Prof. metodist Dana Zoe Mateescu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu