Perioada desfăşurării: februarie – mai 2014
Durata: 40 ore
Grup ţintă: personal didactic auxiliar care desfăşoară activităţi de secretariat din unităţile de învăţământ preuniversitarFormatori:
Dorina Kudor – director, Casa Corpului Didactic Cluj
Ana Maria Moldovan – profesor psiholog, Centrul Judeţean de Resurse şi
Asistenţă Educaţională
Adriana Popa – director adjunct, Liceul Tehnologic Nr. 1, Cluj-Napoca
Mihaela Bob – inspector de muncă, Inspectoratul Teritorial de Muncă al
judeţului Cluj
Dina Pripon–
profesor metodist, Casa Corpului Didactic Cluj
Locul desfăşurării: Casa Corpului Didactic Cluj,
Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, Dej
Descrierea activităţilor:
Orarul activităţilor de formare a
fost astfel elaborat încât să permită participarea cursanţilor la
activităţi în timpul orelor de program (pentru grupa de la Cluj), sau la
sfârşit de săptămână (majoritatea întâlnirilor pentru grupa de la Dej). Cursantele au fost foarte încântate de şansa de a participa la un program de formare
livrat în mod special pentru ele şi au găsit temele abordate în cadrul
programului deosebit de interesante. Conţinuturile, structurate pe 6 module, au
acoperit majoritatea nevoilor de formare ale acestei categorii de personal
didactic auxiliar abordând aspecte diferite specifice activităţii de
sceretariat. Programul s-a bucurat de o mare audienţă, prezenta la curs fiind
la cote înalte la fiecare întâlnire. Cursantele au beneficiat de fiecare
întâlnire pentru a dezbate probleme comune şi a schimba experienţe de succes.
Concluzii în urma
prelucrării chestionarelor şi a desfăşurării programului/ activităţii de
formare:
Programul de formare a fost absolvit de catre 40
de participanţi.
În urma analizei rezultatelor înregistrate putem formula următoarele
concluzii:
La itemul „Apreciaţi pe o scală de la 1 la 5
următorul aspect: continutul programului”, 81% dintre repondenţi l-au apreciat
ca fiind foarte bun iar 7% l-au apreciat ca fiind bun. Metodele utilizate şi
materialele folosite au fost apreciate ca fiind foarte bune de catre 86% dintre
repondenţi. Organizarea activităţilor a fost evaluat cu foarte bine de către
81% dintre cei care au răspuns la chestionar. A fost evaluat fiecare formator
şi toţi au obţinut calificativul foarte bine. (in medie, 95% dintre repondenţi l-au acordat fiecărui formator)
La
itemul „ Formulaţi o idee interesantă auzită în cadrul acestei activităţi de
formare” s-au înregistrat răspunsuri foarte multe şi foarte diverse. Dintre
cele care au avut cea mai mare pondere amintim: regula celor trei 8 - opt ore de
lucru, opt ore de odihna, opt ore de somn, modalităţile de relaxare, utilizarea
aplicaţiilor google docs pentru culegerea datelor statistice, tehnicile de
comunicare, stresul poate fi benefic, ideea de a spune ‚NU”.
Majoritatea
cursanţilor au precizat că nici un aspect din conţinutul programului nu li s-a
părut dificil. Totuşi, unii au precizat ca fiind dificile următoarele:
caracteristicile HART şi SMART ale obiectivelor, elaborarea formularelor google docs, arhivarea,
elaborarea procedurilor.
Sugestiile formulate de cursanţi pentru îmbunătăţirea activităţii sunt:
să se organizeze activităţi şi întâlniri mai dese, periodice, alocarea unui
timp mai lung pentru aprofundarea unor teme, acreditarea programului de
formare.
Teme propuse de cursanţi pentru întâlnirile viitoare: dezvoltarea
competenţelor antreprenoriale, lucrul cu Edusal şi Revisal, managementul
emoţiilor şi al stresului, managementul timpului, comunicare internă, noutăţi
legislative, iîncadrare-normare-salarizare, TIC în activitaţile de secretariat,
deontologie profesională.
Responsabil
program,
dr. Liliana Dana Lung
profesor metodist
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu