Conferinţa Educaţie prin Stiinţă
29 octombrie 2015
Evenimentul s-a desfăşurată în cadrul proiectului ,,Semantic Pathways for Building a Spatially-Thinking Society” 543451-LLP-1-2013-1-GR-KA3_KA3MP (GEOTHNK) şi a marcat încheierea activităţilor proiectului în faza a doua de implementare a acestuia. Lucrările conferinţei s-au derulat în plen şi au gravitat în jurul conceptului de gândire şi al câmpului semantic al acestuia: gândire creativă, gândire ştiinţifică, şi îndeosebi gândire spaţială.
In deschiderea conferintei a vorbit doamna director a Casei Corpului Didactic Cluj si doamna inspector pentru programe europene dr. Adriana Iacob de la Inspectoratul Scolar Judetean Cluj. Evenimentul a fost moderat de doamna profesor metodist dr. Liliana Dana Lung.
Plenul conferinţei a fost deschis cu prezentarea doamnei director a Casei Corpului Didactic şi managerul proiectului, Mihaela Popescu - Activităţi şi rezultate ale proiectului
“Semantic Pathways for Building a Spatially-Thinking Society”
“Cugito ergo
cogito, cogito ergo sum”
“Mă îndoiesc,
deci cuget. Cuget, deci exist.”
René Descartes
Ne-a
împărtăşit din preocupările ei legate de gândire, emoţie, sentiment doamna
Dorina Kudor, manager al proiectului în faza A de implementare a proiectului.
Lucrarea prezentată este intitulată „Paradigme ale gândirii”.
“ Eu nu creez Păsări, ci zboruri.”
Constantin
Brâncuşi
Noi strategii de dezvoltare a
creativităţii elevilor şi studenţilor ne va împărtăşi doamna lector universitar
doctor Cristina Metea.
“În gândirea
ştiinţifică există întotdeauna un element poetic.”
Albert
Einstein
Domnul lector
universitar doctor Constantin Predescu a pus participanţii în situaţia de a reflecta
asupra abordării gândirii ştiinţifice în prezentarea „Gândirea ştiinţifică – necesitate sau moft
instituţional
Gândirea ştiinţifică şi gânditorii ei au furnizat tehnologia
care azi ne influenţează viaţa. Celebrând o serie de evenimente importante din
istoria ştiinţei, Adunarea Generală a Naţiunilor Unite a declarat anul 2015 Anul International al Luminii şi al
tehnologiilor bazate pe lumină. Despre „Învăţarea ştiinţelor în Anul
International al Luminii” a vorbi doamna inspector Luminiţa Chicinaş.
Doamna profesoară Claudia Rusu pictează fizica împreună cu
elevii ei. Lucrarea “Arta spaţiului sau spaţiul artei” a oferit un nou mod de dezvoltare a gândirii
spaţiale a elevilor prin reprezentarea artistică a fenomenelor fizice.
Exemple de bună practică rezultate din
elaborarea şi implementarea scenariilor pentru dezvoltarea gândirii spaţiale au
fost oferite în a doua parte a conferinţei:
- Exemplu de bună practică: Night Sky- câştigător la Concursul internaţional de scenarii didactice GEOTHNK- Eugenia Victoria Marcu, director, Şcoala Gimnazială “Constantin Brâncuşi”, Cluj-Napoca;
- Aplicaţii ale gândirii spaţiale din perspectiva europeană- Liana Emanuela Stan, director adjunct, Şcoala Gimnazială “Avram Iancu”, Turda;
- Ghid metodic de integrare a aplicaţiilor digitale în scenariul didactic- Armanda Ramona Stroia, profesor, Corina Cristoreanu, profesor, Aida Galu, profesor pentru învăţământul primar, Şcoala Gimnazială “Avram Iancu”, Dej.
În pauza dintre cele două părţi ale conferinţei, participanţii au vizitat expoziţia de creaţii artistice a elevilor de la Liceul de Arte Vizuale “Romulus Ladea”, „Arta spaţiului şi spaţiul artei”.
Ne-am bucurat de participarea a 114 persoane: invitati si conferentiari in plen, cadre didactice din cele cinci scoli pilot din mediul rural, din judetul Cluj, participante in cadrul proiectului. Multumim tuturor pentru ideile de valoare impartasite, pentru ganduri, emotii, sentimente.
Coordonator eveniment,
Liliana Dana Lung
Agenda conferintei:
Jurnalul ilustrat al activitatilor:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu